Porady Hitpola
Kuchnia
Zdrowie i uroda
Strona główna arrow Kuchnia arrow Bakalie - smaczne i zdrotwe
Bakalie - smaczne i zdrotwe

Bakalie – to mieszanina suszonych lub kandyzowanych owoców.

Ponieważ świeże owoce nie nadawały się do dłuższego przechowywania, aby móc delektować się ich smakiem dłużej, należało je wysuszyć. I w ten sposób powstały bakalie, jakie dziś znamy.

Na sklepowych półkach znajdujemy rozmaite suszone owoce czy orzechy, kuszące smakiem i wyglądem. Nie są to ich jedyne zalety. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z walorów zdrowotnych, które kryją w sobie. Oto wybrane bakalie, które ze względu na swoje właściwości powinny stać się elementem naszej diety jako pożywna przekąska w pracy, szkole czy podróży oraz jako dodatek do ciast, kremów, deserów, müsli.

 

Migdały : dobre na pamięć

Migdały stanowią znakomite połączenie walorów smakowych i bogactwa naturalnych wartości. Zawierają 55 % tłuszczu i 20 % białka. Dzięki zawartości magnezu oraz witamin

B1 i PP ich spożycie polecane jest osobom narażonym na częsty stres, mającym kłopoty z pamięcią i koncentracją. Migdały zawierają także witaminę E, która będąc silnym antyoksydantem chroni m.in. przed rozwojem miażdżycy i zawałom serca.

 

Orzechy : dbają o serce

Zawierają znaczne ilości witamin, w tym szczególnie dużo witaminy E i z grupy B. Orzechy zawierają ponad 50 % lipidów, około 11 % protein i 5 % węglowodanów, a wartość energetyczna wynosi średnio ponad 520 kcal na 100 gramów. W orzechach występują znaczne ilości soli mineralnych : potasu, fosforu i magnezu. Ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych zalecane są w diecie przeciwmiażdżycowej. Ze względu na dużą ilość białka oraz składników mineralnych bakalie te są bardzo ważnym elementem w diecie wegetarian.

 

Suszone śliwki : wspomagają trawienie

Znane są z właściwości przeczyszczających. Codzienne jadanie trzech śliwek lub picie szklanki kompotu z suszu zlikwiduje zaparcia. Śliwki maja również sporo beta-karotenu, (suszone zawierają kilkakrotnie więcej witaminy A niż surowe owoce), a także witamin B6,

C i E, dzięki czemu korzystnie wpływają na układ nerwowy i spowalniają proces starzenia się skóry. Ze względu na bogactwo żelaza, fosforu, wapnia i magnezu polecane są osobom z niedokrwistością.

 

Suszone banany : przekąska dla nerwusów

Obniżają ciśnienie krwi dzięki dużym ilościom potasu. Są doskonałą przekąską dla nerwusów, bo mają w składzie tryptofan – aminokwas, który po przekształceniu się w serotoninę działa uspokajająco. Suszone banany są popularnym dodatkiem w kuchni azjatyckiej.


PAMIETAJ !

aby przechowywać bakalie w szczelnie zamkniętych pojemnikach, gdyż pod wpływem wilgoci pleśnieją i tracą swe drogocenne wartości odżywcze.


Partnerem Porad Hitpola jest firma KRESTO

kuchnia_s

KONTAKT Z NAMI

38-300 Gorlice, ul. 11-go Listopada 48
tel./fax: 018 35 40 791

e-mail: hitpol@hitpol.pl

skype: hitpol.gorlice (godz. 8 - 16)

Jeśli w trakcie współpracy pojawił się problem zobacz,kto pomoże Ci go rozwiązać

ZNAJDŹ NAS NA MAPIE

mapa


 


| Aktualności | Porady Hitpola | Przepisy Hitpola | Dokonania Hitpola | Talony Towarowe | Hitpol dla dzieci | Talony hitpola |

Wszelkie prawa zastrzeżone © HITPOL 2008